Dag 6 Schmiedefeld am Rennsteig – Hof

 

Paasontbijt in een nogal ouderwets pension. ze houden er in Duitsland wel van om op elk bordje je op de daar geldende regels te wijzen.
  
Ook de architectuur veranderd naarmate ik verder de Rennsteig volg.
  
Er lag nog zo veel sneeuw dat de fietsroute niet overal te volgen was. helaas moest ik daarom de autowegen volgen die telkens heuvel op- en af gingen.
  
In dit cafe is de laatste 60 jaar niks veranderd behalve de leeftijd van de bezoekers.
  
Ik krijg alweer honger nu ik dit zie..
  
Blankenstein, het einde van de Rennsteig, is in zicht. Ook het landschap veranderd. De bergen maken plaats voor heuvels, de bomen voor weides en de sneeuw voor gras.
  
In het dal aan de Saale rivier is het een stuk aangenamer.
  
Scheiss berge. Ik dacht dat we daar nu vanaf waren. na 100km ben ik er wel een beetje klaar mee.

  

2 gedachtes over “Dag 6 Schmiedefeld am Rennsteig – Hof

  1. Nu ben je alweer bij de grens met Tsjechië, mooi om dit zo met de door jou gemaakte foto’s te zien ! Wat een ervaring. Fraai gezicht die sneeuw, maar jammer van het weer toen je de Rennsteig fietste. Hopelijk fiets je de komende dagen met beter weer.
    Ben al benieuwd naar de volgende foto’s…

    Groet, Mama

    Like

  2. Hallo Jelte,

    unglaublich, du bist ja schon fast da.

    Es hört sich nach einem wirklich spannenden, abwechslungsreichen und anstrengendem Abenteuer an.

    Auch ich möchte dir danken, denn auch mein holländisch ist in den letzten Tagen schon sehr viel besser geworden.

    Weiterhin viel Spaß und danke, dass du uns teilhaben lässt.

    Liebe Grüße Tina

    Like

Plaats een reactie